System PLMVS i przywracanie statusu leku

Produkt wycofany/wydany z Systemu PLMVS po upływie 10 dni nie może być przywrócony do Systemu, a więc jego status pozostanie wycofany/wydany(fot. Shutterstock).

Ze względu na coraz większą liczbę pytań dotyczącą procesu przywracania produktów leczniczych (zmiany statusu leku na AKTYWNY), Fundacja KOWAL przypomina o tym, że Użytkownicy, a więc apteki, hurtownie i szpitale, posiadają dostęp do trzech głównych procesów.

Są to:

  • Weryfikacja, czyli odpytanie Systemu o autentyczność danego opakowania, bez zmiany jego statusu.
  • Wycofanie/wydanie, czyli weryfikacja danego opakowania, a także zmiana jego statusu z AKTYWNY na WYCOFANY.
  • Przywrócenie/Anulowanie Wycofania/Wydania, czyli zmiana statusu danego opakowania z WYCOFANY na MOŻLIWY. Proces ten jest możliwy w przypadku spełnienia warunków opisanych w Artykule 13 Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2016/161. Według nich lek może zostać przywrócony TYLKO przez Użytkownika, który dokonał wycofania/wydania danej paczki, nie później niż 10 dni od dnia wycofania/wydania.

Produkt wycofany/wydany z Systemu PLMVS po upływie 10 dni nie może być przywrócony do Systemu, a więc jego status pozostanie wycofany/wydany.

Lek zwracany do hurtowni musi mieć status zmieniony na AKTYWNY – w innym wypadku, hurtownia może odrzucić zwrot. Limit czasowy 10 dni, o którym mowa wyżej, płynie od momentu wycofania danego leku. Z tego powodu nie należy czekać z przywróceniem statusu produktu w Systemie PLMVS.

Zespół Fundacji Kowal przypomina również, że możliwość przywrócenie statusu danego opakowania na AKTYWNY możliwa jest także na stronie Graficznego Interfejsu Użytkownika (GUI), w zakładce Numery Seryjne. Dostęp do tej strony, posiadają jedynie Użytkownicy, którzy mają na danym komputerze zaimportowany certyfikat dostępowy do PLMVS. Po wpisaniu w tym miejscu właściwych danych produktu możemy dokonać procesu Cofnij wydanie pojedynczego opakowania.

Co więcej, Fundacja sugeruje, by w razie pytań technicznych w związku z procesem przywracania/anulowania wycofania, w pierwszej kolejności kontaktować się z dostawcą oprogramowania (zobacz też: KOWAL-przywrócenie aktywnego statusu leku).

AM/nmvo.pl

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]