System PLMVS i informacje po zeskanowaniu leku

W IV kwartale 2021 r. Terenowe Wydziały Kontroli NFZ miały przeprowadzić łącznie 58 postępowań kontrolnych w aptekach (fot. Shutterstock).

Informacje oraz alerty, które po zeskanowaniu unikalnego identyfikatora z opakowania leku, zwraca system PLMVS.

PLMVS pokaże nam aktualny status serializowanego produktu leczniczego w czasie jego weryfikacji.

Statusy leków sprawdzimy tutaj:

Zależnie od poprawności danych, które znajdują się na opakowaniu, a także działania skanera, PLMSV wyśle zwrotnie komunikat bądź alert. Czym się one od siebie różnią?

Komunikat dotyczyć będzie informacji o treści administracyjnej, a więc – podania nieprawidłowego hasła, zablokowania konta czy też braku certyfikatu dostępowego.

Z kolei alert to informacja, że dane, które zostały zeskanowane skanerem, nie są zgodne z tymi, które znajdują się w systemie PLMVS. Wśród powodów, możemy wyróżnić takie, jak np. błąd w odczycie danych, zamiana wielkich liter na małe, niepoprawna data ważności, brak danej serii czy pojedynczego opakowania w PLMVS. Każdy alert posiada indywidualne ALERT ID – na jego podstawie możliwe jest zidentyfikowanie konkretnej paczki produktu (czytaj też: System PLMVS i przywracanie statusu leku).

Kiedy zgłaszamy alert na Portalu Fundacji, poza danymi, które znajdują się na opakowaniu, powinniśmy podać właśnie to ALERT ID.

AM/nmvo.pl

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]