Realizacja e-recepty po 30 dniach od jej wystawienia

1. Ponieważ pierwsza częściowa realizacja odbyła się do 30 dni od daty wystawienia, pacjentowi nic nie przepada. Po 60 dniach dalej może wykupić resztę w terminie ważności e-recepty, czyli 11 opakowań (fot. Shutterstock).

E-recepta wystawiona na 365 dni. Na e-recepcie pacjent ma 12 opakowań leku X po 30 tabl; dawkowanie 1 x 1 tabl. Ile opakowań leku mogę wydać pacjentowi, jeżeli:

1) pierwsze opakowanie leku X wybiera w ciągu 30 dni od daty wystawienia e-Rp., ponownie do apteki zgłasza się po upływie 60 dni od daty wystawienia rp.;

2) pierwsze opakowanie leku X pacjent wybiera po 60 dniach od daty wystawienie e-Rp., ponownie do apteki zgłasza się po upływie 180 dni od daty jej wystawienia;

3) pierwsze opakowanie leku X pacjent wybiera w ciągu 30 dni od daty wystawienia e-Rp. ponownie do apteki zgłasza się po upływie 300 dni od daty jej wystawienia. Wiem, że jednorazowo mogę pacjentowi wydać leki na 180 dni, wątpliwości i różne interpretacje związane są z odliczaniem/pomniejszaniem ilości leku po upływie 30 dni od daty wystawienia e-Rp.

REKLAMA

Odp.:

1. Ponieważ pierwsza częściowa realizacja odbyła się do 30 dni od daty wystawienia, pacjentowi nic nie przepada. Po 60 dniach dalej może wykupić resztę w terminie ważności e-recepty, czyli 11 opakowań.

2. Przy pierwszej realizacji odliczamy dawki, które przepadły, czyli 2 op., a pacjent może wykupić jeszcze 10 op

3. Analogicznie jak w pkt 1, pacjent może wykupić jeszcze 11 op.

REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

3 komentarze Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Ja już się gubię w tych przepisach, a co dopiero pacjenci.
Szukam potwierdzenia dla takiej recepty; Lirrax84 tabl. Wystawiona 3 marca na rok Dawkowanie 1x1 Pacjent zgłasza się 15 maja. Czy możemy wydać 1 op po 28 tabl jeszcze? Nie pamiętam, czy dostępne są mniejsze opakowania Lirry Rx?
Wydaje mi się że można. 1op zostało pacjentowi po 28 tabl. Są takie

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu rx.edu.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo