Ewidencja sporządzanych w aptece leków recepturowych

Na pytania o ewidencję sporządzanych w aptece leków recepturowych, odpowiedziała radca prawny Alicja Chudziak.

Wykaz na kwiecień obejmuje 57 pozycji (fot. Shutterstock).Na pytania dotyczące ewidencji sporządzanych w aptece leków recepturowych odpowiedziała radca prawny Alicja Chudziak (fot. Shutterstock).

Co powinna zawierać ewidencja sporządzanych w aptece leków recepturowych?

Zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 18 października 2002 r. w sprawie podstawowych warunków prowadzenia apteki (Dz. U. Nr 187, poz. 1565 z późn. zm.) ewidencja sporządzanych w aptece leków recepturowych winna zawierać: 

 1)  datę i czas przyjęcia recepty do realizacji; 

 2)  datę i czas sporządzenia leku recepturowego; 

 3)  numer kontrolny recepty; 

 4)  imię, nazwisko i podpis osoby sporządzającej. 

Jakie leki i produkty lecznicze ewidencjonuje się w książce laboratoryjnej?

W książce laboratoryjnej – zgodnie z § 9 ust. 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 18 października 2002 r. w sprawie podstawowych warunków prowadzenia apteki (Dz. U. Nr 187, poz. 1565 z późn. zm.) – ewidencjonuje się:

  1. sporządzane w aptece leki apteczne,
  2. sporządzane w aptece – na podstawie procedury homeopatycznej opisanej w odpowiednich farmakopeach narodowych uznawanych w państwach członkowskich Unii Europejskiej – produkty lecznicze homeopatyczne.

Co powinna zawierać książka laboratoryjna?

Zgodnie z § 9 ust. 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 18 października 2002 r. w sprawie podstawowych warunków prowadzenia apteki (Dz. U. Nr 187, poz. 1565 z późn. zm.) książka laboratoryjna winna zawierać:

  1. nazwę, postać farmaceutyczną, dawkę; 
  2. rodzaj, ilość oraz serię substancji wyjściowych; 
  3. podstawę sporządzenia leku aptecznego lub produktu leczniczego homeopatycznego; 
  4. datę sporządzenia oraz numer serii; 
  5. ilość sporządzonego leku aptecznego lub produktu leczniczego homeopatycznego i ilość opakowań z określeniem zawartości opakowania jednostkowego; 
  6. termin ważności; 
  7. imię, nazwisko i podpis osoby sporządzającej.

Na pytania odpowiedziała radca prawny Alicja Chudziak.

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]