DRR i informacje na rewersie recepty

Czy obecnie wystarczy wysłanie wszystkich niezbędnych informacji w DRR elektronicznym do SIM, czy należy drukować papierowe DRR? Innymi słowy: czy tzw. skrócony nadruk na rewersie recepty papierowej jest wystarczający, czy trzeba drukować „płachty” papieru ze wszystkimi informacjami? Przy retaksacji recepty, wszystkie dane wprowadzone i wysyłane w DRR, są sprawdzane „z komputerem”. Dla NFZ ważne jest, jaki jest wydruk- krótki czy długi? Czy, jak się domyślam, kontrola recepty będzie wyglądała tak, że NFZ porówna DRR elektroniczne z awersem recepty? Czy nadruk na rewersie jest tylko dla apteki i może ona zdecydować, jaki dopasować do własnych potrzeb (do sprawdzenia poprawności realizacji recepty)?

Co konkretnie musi się znaleźć na rewersie recepty papierowej?
– pieczątka i podpis osoby realizującej,
– informacja o tytule zawodowym (jeśli brak lub niejasny) osoby wystawiającej receptę,
– daty i godziny przy leku robionym (dodatkowe podpisy?),
– dane pacjenta (jeśli nieczytelne) z dopiskiem: na podstawie uzyskanych informacji od pacjenta czy konkretnego dokumentu,
– nr dokumentu osoby uprawnionej (ZHDK, IB jest w DRR elektronicznym),
– informacje o zmianie dawki i poinformowaniu pacjenta.

 

Odp.: Otaksowanie w postaci elektronicznego DRR jest obecnie jedynym wymaganym sposobem otaksowania recepty. Nie trzeba ich drukować. Standardowy nadruk stosuje się, kiedy jest awaria i nie ma dostępu do SIM, choć trzeba ponowić wysyłkę po ustąpieniu awarii.
NFZ sprawdza dane przekazane w xml z receptą. Obecnie dojdą do tego adnotacje w DRR lub na rewersie (dla recept papierowych). Sam nadruk jest obecnie tylko dla apteki.
Wymagane adnotacje i znaczniki zostały zebrane w tym opracowaniu:
https://rx.edu.pl/2019/03/15/adnotacje-na-receptach/

REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu rx.edu.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo