DRR – błędny status realizacji e-recepty

Czy niewłaściwie sprawozdany status e-recepty jest traktowane przez NFZ jako błąd? Np. jeśli była zrealizowana w całości, a sprawozdano jako realizację częściową lub odwrotnie?

Błędnie przekazany status realizacji e-recepty jest traktowany przez NFZ podczas kontroli jako błąd i może podlegać nałożeniu kary.Przesyłając DRR do realizowanej e-recepty należy wybrać odpowiedni status realizacji: częściowy lub zamykający.

Odp.: Z raportów z kontroli NFZ w aptekach z II kwartału 2021 r. wynika, że błędny przekazany status realizacji recepty już traktowany jako błąd:

https://rx.edu.pl/wyniki-kontroli-aptek-w-ii-kwartale-2021-r/

„sprawozdania realizacji częściowej, mimo iż wydano wszystkie opakowania
zaordynowane na recepcie”.

Jeżeli zbyt szybko zamknięto receptę i pacjent nie zrobił problemów, nie ma podstaw do zastrzeżeń, ponieważ zawsze może on zrezygnować z części leku. Gdyby zmienił zdanie, można w terminie do 3 miesięcy po zamknięciu okresu refundacyjnego wystąpić z wnioskiem o odblokowanie i dokonać korekty statusu. Raczej nie ma podstaw, by za coś takiego NFZ cofał refundację, niemniej nałożyć karę umowną jak najbardziej może.

Zobacz również: DRR – informacje, adnotacje obowiązkowe i nieobowiązkowe

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

1 komentarz Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Tak, pomiędzy zdrowymi pacjentami, matkami z małymi dziećmi będziemy testować. A kombinezony nam dadzą?