Błędne dane adresowe na e-recepcie

Mam 90% recept ze złym adresem na recepcie elektronicznej. Większość dotyczy to recept z przychodni, w której jest apteka. Najczęściej błędnie pisane są kody pocztowe wraz z miejscowością przypisaną do tych kodów. Tym sposobem adres staje się błędny, raportowanie dobrych adresów wiąże się z robieniem czasochłonnych adnotacji. Czy rzeczywiście mamy obowiązek poprawiać te dane? Próbowałem porozmawiać z lekarzem, żeby poprawił w swoich kartach, ale on twierdzi, że to żaden problem i może tak być.

Dane adresowe pacjenta na e-recepcie powinny być zgodne ze stanem faktycznym. Błędne dane osoba realizująca może ewentualnie skorygowac.

Odp.:

Jeżeli osoba realizująca jest świadoma, że adres jest nieprawidłowy (np. niepełny), a pomyłka oczywista, najlepiej będzie dane poprawić. Nie musi być to adnotacja, bo wystarczą właściwe dane w kartotece pacjenta, które wczytają się podczas generowania DRR i będą przekazane do SIM. Wystarczy pilnować, żeby dane nie zaktualizowały się ponownie błędnie z e-recepty.

Brak poprawy musiałby skutkować odmową realizacji takiej recepty. Pracownik apteki nie musi znać miejsc zamieszkania swoich pacjentów, a kod pocztowy, nawet błędny nie wymaga korekty.

Czytaj również: Niepełne dane świadczeniodawcy na e-recepcie

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

1 komentarz Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Farmaceuta nie musi znać adresu swoich pacjentów? A wydawałoby się że już o każdą pierdołę można się czepić aptekarzy...

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu rx.edu.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo