MZ w sprawie interpretacji na receptach zapisu dawkowania

Ministerstwo Zdrowia miało wystosować pismo w sprawie interpretacji na receptach zapisu dawkowania.

Oznacza to, że opakowań kropli ocznych nie można dzielić ze zniżką (fot. Shutterstock).A więc, w poddanym analizie przepisie, gdy pojawia się mowa o określonym czasie stosowania, nie powinniśmy przez to rozumieć całego czasu terapii lekiem przepisanym na recepcie w przepisanej na niej ilości (fot. Shutterstock).

W dokumencie tym czytamy:

W związku z sygnałami dotyczącymi wątpliwości interpretacyjnych związanych z § 2 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie recept (Dz. U. poz. 2424), który wskazuje jak na recepcie ma być określany sposób dawkowania, mając na uwadze pogląd Departamentu Polityki Lekowej i Farmacji wypracowany po analizie i zważeniu różnych, czasami całkowicie odmiennych punktów widzenia, DPLiF uznaje, że czas stosowania, o którym mowa w analizowanym przepisie, jest to w istocie składowa danej, jaką w przepisie tym określa się jako częstotliwość.

A więc, w poddanym analizie przepisie, gdy pojawia się mowa o określonym czasie stosowania, nie powinniśmy przez to rozumieć całego czasu terapii lekiem przepisanym na recepcie w przepisanej na niej ilości. Mówiąc innymi słowy, „częstotliwość stosowania w określonym czasie” powinno się traktować jako jedną wspólną kategorię, a nie jako dwie kategorie, tzn. (i) częstotliwość stosowania i (ii) czas stosowania z tą częstotliwością.

Tym samym przykładowy zapis 2 × 1 tabl. należy uznać za wyczerpujący zapis sposobu dawkowania, wpisujący się w intencję przepisu § 2 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie recept. W zapisie takim jako ilość należy rozumieć zapis „1 tabl.”, zapis „2x” oznacza częstotliwość, zaś doba jest okresem czasu, co do którego tak określoną częstotliwość należy odnosić – wyjaśnia Ministerstwo.

REKLAMA

Komentarz:

Jest to stanowisko odmienne od pierwotnie przekazanego przez Ministerstwo Zdrowia w korespondencji z naszym portalem, o czym pisaliśmy tutaj. Niemniej finalnie powyższe stanowisko należy uznać za korzystne i oczekiwane.

AM/nia.org.pl

REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

1 komentarz Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu rx.edu.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo