Metodyka postępowania w NFZ przy określaniu wymiaru kar umownych nakładanych na apteki

Jednolita metodyka postępowania w NFZ przy określaniu wymiaru kar umownych nakładanych na apteki dotyczy ustalania wysokości kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 6 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (Dz. U. z 2013 r. poz. 364), dalej OWU dla aptek.

Przedmiotowa metodyka pozwoli na jednolite stosowanie kar w kontrolach prowadzonych przez OW NFZ, dotyczących realizacji recept w sytuacji podobnych, najczęściej występujących nieprawidłowości, poprzez wprowadzenie:

– Wzoru do obliczania kary w postępowaniach kontrolnych dotyczących kontroli aptek, uwzględniającego kryteria wymienione w § 8 ust. 8 OWU dla aptek,

– Katalogu wybranych istotnych nieprawidłowości występujących w aptekach przy realizacji recept podzielonych na trzy kategorie wagowe.

REKLAMA

Jednocześnie należy zauważyć, iż metodyka nie wyczerpuje zagadnień, które mogą wystąpić w toku kontroli prowadzonych przez OW NFZ w aptekach, w tym w szczególności wszystkich mogących potencjalnie wystąpić nieprawidłowości. W związku z tym, w przypadku, gdy wyliczona – na podstawie ww. metodyki – kara umowna jest niewspółmiernie wysoka lub niska w stosunku do całokształtu ustaleń, okoliczności i uwarunkowań danej kontroli, wówczas o wysokości kary powinien zdecydować dyrektor OW NFZ w oparciu o zebrany w toku kontroli materiał dowodowy z uwzględnieniem wagi, zakresu oraz przyczyn stwierdzonych nieprawidłowości. Wyjątkiem uzasadniającym odstąpienie od stosowania przedmiotowej metodyki mogą być postępowania, w których kontrolowano tylko jeden okres sprawozdawczy lub stwierdzono tylko jedną błędną receptę. Odstąpienie od stosowania ww. metodyki wymaga wskazania uzasadnienia na piśmie.

źródło – Departament Kontroli NFZ

https://rx.edu.pl/2018/06/21/nfz-ws-warunkow-weryfikacji-i-walidacji/

REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu rx.edu.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo