Z opisami błędów w systemie Kamsoft spotykamy się przy wysyłaniu Dokumentu Realizacji Recepty (DRR). Oto najczęstsze z nich i sposoby na ich rozwiązanie.
Błąd 360: dokument o podanym identyfikatorze już występuje w systemie
Występuje kiedy wydajemy jednorazowo więcej niż jedno opakowanie leku z innej dostawy lub o różnym numerze serii na jedną e-receptę. Część DRR nie chce się wysłać, pokazując błąd 360. Kamsoft interpretuje tę sytuację jako już zrealizowaną receptę. Co powinniśmy zrobić?
Rozwiązanie: Poprawa-aktualizacja-CTRL+ALT+R, po czym ponowne wysłanie DRR. Czasem pomaga zmiana numeru pozycji na recepcie (poprawa-aktualizacja). Usunąć DRR można poprzez poprawa-CTRL+Q i F9.
Błąd 369: recepta została już zrealizowana w tej aptece
Recepta była już realizowana w tej lub innej aptece. Uwaga! Może wystąpić po wyciągnięciu recepty z kolejki.
Rozwiązanie: Należy usunąć wszystkie DRR, które zostały wysłane (naprawa – wycofać DRR i znowu próbujemy wysłać). Można też poprzez sprzedaż-poprawa-CTRL+Q i F9 (lub w oknie realizacji danej e-recepty). Obecnie nie jest to sposób zalecany, ponieważ można nieopatrznie usunąć starsze realizacje. Najlepiej ograniczyć się tylko do bieżącej sprzedaży.
Błąd 070: dokument nie jest zgodny ze Schematronem
Błąd ten oznacza niepoprawna wartość lub brak danych. Rozwiązanie: Należy sprawdzić dokładnie kody recepty. Problem najczęściej leży w liczbie cyfr w numerze REGON. Poprawa-aktualizacja kodów- przepisujemy dokładnie kod regon jak na recepcie.
Może też oznaczać niekompletne dane pacjenta, np. brak kodu pocztowego. Rozwiązanie: W tym wypadku należy założyć kartę pacjenta, uzupełniając wszystkie dane. Karta powinna się automatycznie przyporządkować do recepty. W części technicznej pojawią się uzupełnione przez nas dane. O tym, czy karta jest podpięta, świadczy świecący na zielono spinacz.
Błąd 844: niezgodne parametry wyjściowe dokumentu realizacji z dokumentem recepty
Niepoprawnie wystawiona recepta na lek robiony. Lekarz wypisał lek gotowy, zamiast leku robionego. Realizacja jest niemożliwa. Ten sam błąd pojawia się podczas próby wysyłki e-recepty na lek sprowadzany w ramach importu docelowego, co nie jest jeszcze obługiwane.
Błąd 2063: podano inny numer PESEL (lub numer dokumentu tożsamości) niż przy poprzednich obowiązujących realizacjach tej recepty
Rozwiązanie: Sprawdź poprawność tego numeru, a jeśli jest poprawny l, to wycofaj poprzednie realizacje i wprowadź ponownie z właściwym numerem. Przy wyciąganiu recepty z kolejki Kamsoft nie przepisuje kodów do każdej pozycji. Najlepiej usunąć DRR, lub zrobić korektę i wysłać ponownie.
Błąd 344: brak uprawnień, recepta zrealizowana przez innego usługodawcę
Wskazuje na realizację już zrealizowanej recepty. Rozwiązanie: Można spróbować postępowania jak w przypadku błędu 369. Jednak najczęściej w tym przypadku należy skontaktować się z lekarzem, bo najczęstszą przyczyną tego błędu jest zdublowany numer recepty lekarskiej.
Błąd 1306: PESEL nie występuje w CWub
Z tym błędem najczęściej spotkamy się przy realizacji e-recepty dla noworodka. Rozwiązanie: Należy skontaktować się z CSIOZ, podając numer recepty i nr PESEL. Zazwyczaj po paru dniach dodają PESEL do bazy i można jeszcze raz wysłać DRR.
Uwaga może też pojawić się błąd 1307, jeśli osoba jest uznana za zmarłą. Wtedy należy sprawdzić poprawność numeru PESEL na recepcie i w kodach recepty.
Nie ma możliwości całkowitego wyeliminowania występowania błędów podczas wysyłania DRR. Jednak jeśli zachowamy pewną higienę pracy, powinny występować w ograniczonej ilości. Ważne, żeby możliwie wszystkie zmiany na receptach wprowadzać przed zafiskalizowaniem. Zawsze warto dokładnie porównać część techniczną i wizualną recepty. Niemniej jednak nie mamy wpływu na to, w jaki sposób lekarz wystawi receptę. W związku z tym błędy są nieuniknione.
Jak oceniasz artykuł?
Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułuUdostępnij tekst w mediach społecznościowych
0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [zaloguj się lub zarejestruj]