Import docelowy – e-recepta jeszcze niewdrożona

Pomimo podstaw prawnych do wystawienia recepty na import docelowy w formie elektronicznej, na ich obsługę przez SIM trzeba jeszcze poczekać.

Recepta na tzw. import docelowy musi mieć formę papierową, ponieważ system SIM nie obługuje e-recepty zakresie wystawiania i realizacji.Póki co recepta na import docelowy musi mieć formę papierową.

Temat e-recept na leki sprowadzane w ramach importu docelowego poruszyliśmy w listopadzie (czytaj: E-recepta na import docelowy – ważna informacja). Wtedy Centrum e-Zdrowia odpowiedziało, że system nie jest gotowy do obsługi e-recepty na import docelowy. Ewentualną aktualizację statusu prac mieliśmy poznać najwcześniej w połowie grudnia.

Niestety minęły kolejne miesiące i nic się nie zmieniło. Na pytanie odnośnie implementacji e-recept CeZ odpowiedział mniej więcej identycznie jak w listopadzie:

Na chwilę obecną System e-Zdrowie nie jest dostosowywany do możliwości wystawiania/realizacji e-recept na leki z importu docelowego (tak, aby taka e-recepta była w pełni prawidłowa). W związku z tym na razie recepty na leki z importu docelowego mogą być wystawiane recepty w postaci papierowej. Szczegółowe dane dotyczące terminu udostępnienia takiej możliwości zostaną opublikowane na stronie ezdrowie.gov.pl.

Podtrzymujemy zatem naszą rekomendację, żeby pilnować formy papierowej recept na leki sprowadzane z importu docelowego. Pozwoli to uniknąć błędu 844, który uniemożliwia wysyłkę e-recept do SIM.

Przy okazji przypominamy, że Ministerstwo Zdrowia wydało komunikat dotyczący SOID i zakończenia okresu przejściowego, kiedy zapotrzebowania na leki mogły być składane w formie papierowej. Od 1 kwietnia te dokumenty powinny mieć formę elektroniczną.

REKLAMA

Źródło: KO/CeZ

REKLAMA
REKLAMA

Jak oceniasz artykuł?

Twoja ocena: Jeszcze nie oceniłeś/aś artykułu

Udostępnij tekst w mediach społecznościowych

0 komentarzy - napisz pierwszy Komentujesz jako gość [ lub zarejestruj]

Szanowni Państwo,

Farmacja.net sp. z o. o. przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane w plikach cookies, w celu personalizacji treści oraz reklamy, udostępniania funkcji mediów społecznościowych oraz analizowania ruchu w Internecie.

Kliknij „Zatwierdź i przejdź do serwisu”, aby wyrazić zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez farmacja.net sp. z o .o. , Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, szczegółowo opisanych w ustawieniach zaawansowanych.

Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w ustawieniach zaawansowanych.

Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. W polityce prywatności znajdziesz informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Benhauer sp. z o.o. – prowadzenie kampanii remarketingowych i mierzenie ich efektywności, e-mail Marketing – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu rx.edu.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz
logo